بحث در مورد قیمت لوگو یک میدان مین است زیرا مردم به راحتی می توانند حالت تدافعی پیدا کنند. قصد من این نیست که کسی را که بودجهاش فقط میتواند لوگوهای ارزانقیمتی برایشان فراهم کند، تحقیر کنم، و نه اینکه کسی را متقاعد کنم که باید لوگوی گرانتری بخرد. من می خواهم شما از آنچه می خرید آگاه باشید. من از شما می خواهم که انتظارات واقع بینانه ای از آنچه بودجه شما می تواند داشته باشد داشته باشید، تا در نهایت ناامید نشوید زیرا به آنچه می خواستید نرسیدید. برای هر نقطه قیمتی یک لوگو وجود دارد و دلیل خوبی وجود دارد که چرا آنها به همان اندازه قیمت دارند.
افرادی خارج از صنعت طراحی که تفاوت های ظریف پشت طراحی لوگو را درک نمی کنند، به طور قانونی با قیمت ها سردرگم می شوند. قیمت لوگوها بسیار متفاوت است، از 5 دلار تا میلیون ها دلار. چه معامله است؟ چطور ممکن است همان چیزی 5 و 5 میلیون دلار قیمت داشته باشد؟
در حالی که این موضوع بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که بتوانم در یک مقاله به آن بپردازم، من همه چیز را کمی سادهتر میکنم و دامنههای لوگوی معمولی را به 3 طبقه تقسیم میکنم: سطح پایین (100 تا 999 دلار)، سطح متوسط. (1000 دلار - 9999 دلار) و سطح بالا (10000 دلار +). من توضیح خواهم داد که در هر یک از این سطوح چه اتفاقی می افتد، و چرا به همان اندازه هزینه دارد.
تفاوت بین لوگوهای 100 دلاری، آرم های 1000 دلاری و آرم های 10000 دلاری
اولین چیزها: لوگو چیست؟
برای واجد شرایط شدن به عنوان یک لوگو، یک گرافیک باید شرایط مختلفی را داشته باشد. باید اینگونه باشد:
یک گرافیک برداری، بدون افت کیفیت در هر اندازه ای منفجر شده است.
حتی زمانی که به اندازه یک تمبر یا نماد برنامه کوچک شده باشد، به وضوح معنی را منتقل کنید.
مناسب برای استفاده در انواع رسانه ها (چاپ، دیجیتال، حکاکی، گلدوزی و غیره)
منحصر به فرد - هیچ کسب و کار دیگری از گرافیک مشابه استفاده نمی کند.
اگر یک گرافیک در یکی از این بررسی ها ناموفق باشد، مطابق با استانداردهای حرفه ای انجام نشده است، بنابراین نمی توان آن را یک لوگو واقعی در نظر گرفت.
اشکال حتی زمانی که کوچک می شوند یا به یک رنگ تبدیل می شوند قابل تشخیص هستند.
5 دلار "آرم" آرم نیست
دلیل اینکه من حتی کنسرت های Fiverr را بخشی از صنعت طراحی لوگوی قانونی نمی دانم این است که نتایجی که از آن کنسرت ها به دست می آورید، آرم نیستند. آنچه شما معمولاً دریافت می کنید، گرافیک های سرقت شده است که روی پس زمینه سفید قرار می گیرند (اگر خوش شانس باشید)، که آنها را به معنای واقعی کلمه برای هر هدف عملی بی استفاده می کند.
بنابراین بیایید به لوگوهای واقعی برویم. تفاوت بین خدمات طراحی لوگو کم، متوسط و بالا چیست؟